پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 251346
دلبستگي ايمن در خانواده، وابستگي‌ها به نااهلان را از بين مي‌برد
تاریخ انتشار : 1401/01/30 09:50:37
نمایش : 1191
يک روانشناس گفت: اگر دلبستگي ايمني در ابتدا در خانواده ايجاد شود کم کم وابستگي‌هايي که در خارج از منزل ايجاد مي‌شود بيمارگون نخواهد بود و در حد عرف و استاندارد مي‌باشد.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار به نقل از فريدوني روانشناس در گفت‌وگو با جهانبين نيوز؛ اظهار کرد: گاهي افراد فرق بين دلبستگي و وابستگي را نمي‌دانند و اين دو مفهوم را اشتباه مي‌گيرند.
 
وي با بيان اينکه دلبستگي‌هاي افراد از همان ابتدا که به دنيا مي‌آيند در کنار خانواده شکل‌ مي‌گيرد تصريح کرد: اگر از همان روزهاي اول دلبستگي، يک ايمني ايجاد شود و اگر انسان در کنار کسي باشد که به وي احساس آرامش مي‌دهد اين نوع دلبستگي ايمن خواهد بود و براي روابط بعدي و شروع اين روابط برخورد صحيح، محبت کردن و محبت ديدن را به فرد آموزش مي‌دهد.
 
فريدوني يادآور شد: به اين ترتيب انسان ديگر تشنه محبت نبوده و دچار مشکلات بعدي نمي‌شود، اما وابستگي به‌ صورت‌هاي مختلف عاطفي، مالي، اجتماعي و... رخ مي‌دهد، اين درحالي است که وابستگي‌ها مي‌تواند شخصيت انسان را تحت‌الشعاع قرار دهد و به اين ترتيب که شخصيت فرد بدون کمک، لطف و عاطفه ديگران تکميل نخواهد بود.
 
اين روانشناس بيان داشت: در همين راستا ممکن است شخصي دچار وابستگي شود که نبايد مي‌شد، و از اين طريق زندگي، اختيار و عنان فرد به آن شخص ناباب واگذار شده و به نوعي دچار باج‌گيري عاطفي مي‌شود که متاسفانه از اين نوع در فضاي مجازي بسيار ديده مي‌شود.
 
وي ادامه داد: اگر دلبستگي ايمني در ابتدا در خانواده ايجاد شود کم کم وابستگي‌هايي که در خارج از منزل ايجاد مي‌شود بيمارگون نخواهد بود و در حد عرف و استاندارد مي‌باشد.
 
فريدوني با اشاره به اينکه شير به‌عنوان مهربان‌ترين حيوان در دنيا معروف است و تا يک سالگي بچه‌ ابتدا فرزندش را سير و سپس خودش اقدام به خوردن غذا مي‌کند، اما بعد از يک سالگي اگر بچه به سمت غذاي مادر بيايد به سمتش حمله مي‌کند، خاطرنشان کرد: اين بدان معناست که والدين بايد حد وابستگي و دلبستگي را به فرزندان آموزش دهند يعني در حين دوست داشتن بايد استقلال عاطفي فرد نيز حفظ شود.
 
اين روانشناس بيان داشت: زماني يک وابستگي فرد را اذيت مي‌کند که اين وابستگي تنها سرمايه فرد باشد، اما اگرانسان چندين سرمايه داشته باشد و يکي از آن‌ها را از دست بدهد کمتر اذيت مي‌شود تا زماني که تنها سرمايه خود را از دست بدهد.
 
وي گفت: هرچه قدر تعداد دلبستگي‌ها و تعداد افراد صميمي کمتر باشد وقتي از دستش بدهيم قطعا متحمل فشار بيشتري مي‌شود.
 
فريدوني اضافه کرد: اختلال سوگ که نتيجه همين کم بودن دلبستگي‌ها و مشکلات از دست دادن آن است اگر تا 6 ماه به طول انجامد تا حدي طبيعي است، اما اگر بيشتر از آن باشد حتما بايد روان‌درماني صورت گيرد تا مشکل رفع گرد.
 
انتهاي پيام/1026ج
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html